Oxidálódott és homályos a
fényszóró? Az ok a gépjárművek többségén műanyagból készül a külső rész.
Régebben ez üvegből készült, mely nem sárgult be, csupán néha meg kellett
tisztítani. Az oxidálódott fényszóró nem is néz ki valami szépen az
autónkon, és gátolja a fénysugarak átjutását, így az utat se fogja rendesen
megvilágítani. De szerencsére egyszerűen, viszonylag olcsón javítani tudjuk, és
még csak le se kell szerelni az autóról!
A kellékek a következők: maszkoló szalag,
csiszolópapír, víz és amivel tudni fogjuk fecskendezni, polírpaszta, viasz,
törlőkendő.
 |
Polírpaszta, polírpapír, viasz, maszkoló szalag, törlőkendő... |
Először is leragasztjuk a széleit,
nehogy megsérüljön a fényezés, mikor a csiszolópapírt használjuk.
 |
Leragasztjuk körbe, hogy csiszoláskor a fényezés ne sérüljön meg! |
Másodszorra a csiszolópapírral
nekiállunk az oxidálódott részt leszedni. A lényeg az hogy a fényszóró teljes
felülete le legyen lecsiszolva, és egyre finomabb és finomabb
csiszolópapírral dolgozunk, majd tisztítsuk meg. Csiszolópapír használata közben ügyeljünk arra, hogy a felület nedves legyen. Ezt egy üres ablak tisztító spray segítségével lehet könnyedén megoldani. Ne nyomjuk rá nagyon, mert ekkor túl mély karcokat fogunk létrehozni!
 |
P400-as csiszolópapír után |
 |
P800-as csiszolópapír után |
|
|
|
 |
P1200-as csiszolópapír után (ha van finomabb az még jobb) |
 |
Polírozás után |
Az egyre finomabb csiszolópapír használatának az a lényege, hogy az elején viszonylag durva felületűvel az oxidálódott réteget leszedjük, és ezután fokozatosan távolítjuk el a karcokat.
Hogy a felület a lehető legsimább
legyen, polírpasztával kipolírozzuk. Gépi polírozás sokkal gyorsabb és
egyszerűbb, de a hagyományos kézi módszerrel is elvégezhető, mint ahogy az ennél is történt.
 |
A vezető oldali fényszóró polírozás előtt... |
 |
...és után! |
A legvégén viasszal megvédjük
hogy a felület ne sárguljon be hamar.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a
külső felületet tudja helyrehozni szétszerelés nélkül, és mivel lakkréteg
nincs rajta, ezért előbb vagy utóbb ismét oxidálódni fog.
Ezt a folyamatot lassítani tudjuk,
ha felületet havonta egyszer viasszal megvédjük.
 |
Szemmel látható különbség |
Ez a módszer csak a külső rész javítására kínál megoldást. Ha a belső rész van oxidálódva, akkor vagy szét kell szerelni, vagy új fényszórót kell venni. Ez azért van, mert nem csak a nap UV sugarai okozzák ezt, hanem az izzók által keletkezett hő is. A külső részt lakk réteggel védik meg, azonban előbb utóbb ez a réteg a naptól, és a kő felverődéstől megsérül, és már nem védi többé. Ha polírozás előtt UV-nek és sárgulásnak ellenálló lakkal bevonjuk, akkor hosszabb ideig nem lesz gond vele.Napjainkban egyre több, és több része az autónak műanyagból készül. A műanyag legnagyobb ellensége a nap UV sugarai, hő és a különböző vegyi anyagok.
citizen titanium dive watch - titanium-arts
VálaszTörlésThis is a watch that allows mens titanium watches you to play as your partner and partner. titanium i phone case This type of watch is titanium joes available in titanium sponge a babyliss titanium flat iron number of different configurations.